Mera pimp

Min kära dotter slängde halva sitt bohag och då kunde ju sakletaren i mej inte låta bli att ta till vara en del (det mesta) av det. Vissa saker behövde en liten ansiktslyftning tyckte jag. 



Mmm det är faktiskt äkta leopardskinn. Jag fick det av Sverker som föddes i Kongo.

Den andra pallen har en dyna av skinn från diverse f d jackor, västar och väskor.

Arbetet med "Projekt Frälsarkransen" går väääldigt sakta framåt, men dock händer det litegrann. Att göra betongklot var inte speciellt lätt. Kletigt och tungt och tidskrävande och inte så värst kul. Men vi ska försöka få till två "pärlor" så att folk kan bilda sig en uppfattning om hur det kan tänkas bli.


först får man göra ett innanmäte av tidningspapper som man knölar ner i en plastpåse. Sen dit med armeringen i form av hönsnät och järnstänger.


Ska vi börja med det roliga nu? Näää!


Det roliga - dvs själva mosaikläggandet.


Först ska det kletas på betong, *sen torka, vända, blanda mer betong, kleta mer, upprepa från * och sen har det gått en vecka.

Fortsättning följer...

Betong är frätande!


Kommentarer
Postat av: Lena Wesström

HEj MAria! Du har rätt, det var VERKLIGEN länge sedan! Vad roligt att höra av dig och vad lustigt att du hamnade på min sida - vad sökte du då?



I vintras träffade jag också på Birgitta från Borås, vi hade nog inte heller setts sedan resan i början på 90-talet.



Vilka roliga grejer du gör! Har också börjat använda händerna mera till allehanda pyssel, men det blir inte så mycket tid kvar till sånt med tre småbarn - även om de gärna hänger på de också. Ha det gott! /Lena

2009-08-28 @ 08:31:06
URL: http://www.wesstrom.se/wlu_main.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0