Nu ska man ut, iväg och uppleva

Semester ja, då ska man GÖÖÖÖRA nåt. Då måste man åka iväg, så nu ska vi väl det då. Åka på semester hela lilla familjen (utom Max då för hon är ju döööö). Verkar som att min öööööööö-knapp har hakat upp sig.. ööööööh var var jag nu igen då ? - jo, semester på västkusten blir det i år. Hälsa på lillebror som ju faktiskt är nästan gubbe (jag är ju en tant och han är 3 år yngre än mig så med enkel logik bör han ju vara nästan gubbe). Ja och sen ska vi ut till kusten och bada i havet och samla snäckor och bli brända av maneter och skära oss på havsanemoner och allt sånt som hör en västkustsemester till. Fast fästingar har de väl inte där på västkusten, har de? Alltid nåt i så fall.

Jag har varit duktig och fått tag på en stuga där vi kan bo. Hönö blir det. Ska bli spännande tycker jag att komma till Hönö. Undrar om de har hönsfarmar där? Verkar som att ö-knappen har blivit bra igen. De har ett fiskerimuseum i alla fall, om det blir regnväder. Sen fanns det en massa fiskesafarisar man kunde göra om man vill.

Men mitt stora PROBLEM just nu är att jag är helt övertygad om att min frys kommer att paja då när vi är borta. Alla mina smultron och hallon och ALLT, kommer att ligga som en stinkande sörja på botten av frysen när vi kommer hem. Ett moln av bananflugor möta oss redan vid ytterdörren. Och bara för att jag har fått den här föraningen så går det liksom inte att ignorera den. Visserligen finns det ingen anledning att tro att frysen skulle paja just v.31 - men OM den gör det och jag inte tog min föraning på allvar, hur blir det då? Just det, man skulle gräma ihjäl sig, för man visste ju!

Kommentarer
Postat av: celina

jag kan tänka mig att inhysa ett gäng med hallon i min frys. Då kommer de bli uppätna istället för ruttna!

2007-07-21 @ 10:23:48
URL: http://celina.blogg.se
Postat av: mamma

Kan tro det. Fast nu har jag köpt en ny frys...

2007-07-23 @ 12:31:39
URL: http://bravas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0