Lättlurad

Idag när jag skulle plocka in lite jordgubbar så såg jag att landet var fullt igen med ett slags ogräs som samtidigt är ganska fint. Det är nån släkting till harsyra med gula blommor och röda blad. Kryp oxalis eller blodoxalis heter den visst. Hursomhelst behövde den bli bortrensad och det kändes tråkigt. Men eftersom jag håller på att växtfärga och det som skulle bli rött av Johannesört snarare blev nån slags fullila så tänkte jag att här är ju en växt som är extrem röd. Jag testar att slänga i den i färgbadet. Helt plötsligt blev samlarinstinkten aktiverad och då skulle precis vartenda litet rött blad samlas in. Ha, ha, va lättlurad jag var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0