Fästingar vs humanity

Igår tillbringade jag hela dagen på infektionskliniken på Akkis. Jag vaknade av ett telefonsamtal med budskapet "din son är förmodligen döende i TBE". Det paradoxala är att det är jag som får fästingar hela tiden. Borrelia både förra året och i år.

Tur som va så dog han inte han hade inte ens TBE, utan halsfluss. Först fick han dropp med lite socker, sen fick han Alvedon brus, sen fick han "lite medicin rakt in i blodet, stark och bra medicin, så får vi se hur du mår sen" som doktorn uttryckte saken.

Ja idag verkar han nästan frisk så det gick ju bra det.

Hursomhelst så blir det nog fästingarna eller sniglarna eller nåt nytt äckeldjur som blir mänsklighetens öde.

image12

Kommentarer
Postat av: celina

Men HERREGUD! Så där kan de ju inte ringa och säga om det inte är ganska säkra på sin sak! Shit vad oproffsigt. Skönt att höra att lillebroooor inte är döende iaf. Blev skiträdd! Fästingar är det äckligaste jag vet. Och gråsuggor och larver.

2007-08-15 @ 15:47:02
URL: http://celina.blogg.se
Postat av: Bittan

Hoppas han snart blir bra! Har ar det kackerlackor och malariamyggor som galler! Kul med dina teckningar! Kram Bittan

2007-08-23 @ 22:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0