Pågående projekt







Nu har det varit så mycket med både det ena och det andra att jag höll på att tappa lusten. HJÄÄÄLP vad skulle jag då ta mig till. Men då kom jag ihåg min bästa strategi för att klara av att hantera det hela. Varannandagstaktiken. Varannan dag ägnar jag mig åt sånt som jag har lovat göra eller plikter eller att vara social. Varannan dag gör jag bara precis allt som faller mig in i stunden. Skitabra. Så nu har jag börjat med en ny bild. Hoho fritt efter en bild av Brutus Östling från en bok som limpan gav mig i julklapp.



Material: Fjädrar (metall alltså spiraler), elsladdar i olika färger, pärlor, skalade elsladdar, skinn, mässingsnät och handtag från morfars fina sekretär. Framgår kanske inte så bra men det blir perfekt randiga fjädrar av att elsladdarna är randiga - ååå va kul.


Annars är det ljusstöpning, tomteihopknåpande och blinghjärtan, samt fixande av påsar med torkad svamp och kanske av uppsalanötter. Allt till årets JULBASAR som går av stapeln nu på lördag.



Kommentarer
Postat av: Michelle

Att bli dekadent nog att bara ligga på soffan o käka praliner verkar inte vara din starka sida ;)



Fast med den konstnärsådran så förstår jag att det sliter i kreativitetstarmen.

2009-12-02 @ 18:16:03
Postat av: Den där D

ÅÅÅÅÅÅ! UGGLA!!!!!!! Å! Å! Å!Nyfiken på slutresultatet!

2009-12-03 @ 09:59:10
URL: http://veryflashy.blogg.se/
Postat av: mamman

Fast just nu sitter jag i fotöljen och käkar pan forte - men ligga still utan att ha nåt att göra nej det är inte så lätt. Det får vara några svårätna praliner då som kräver mycket pill och som inte mättar.



definiera dekadent!



Den där D: Vi får hoppas att den -blir- klar, det är inte alltid jag tycker mina försök är värda att bli det.

2009-12-04 @ 22:50:15
URL: http://bravas.blogg.se/
Postat av: Michelle

dekadent



uttal: /dekaˈdent/

som kännetecknar moraliskt eller andligt förfall.



I min mening: I positiv bemärkelse, sån att det kan vara skönt att bara "chilla" ;)

2009-12-05 @ 12:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0